Get Adobe Flash player

WCL_Cultuurhistorie_R WCL_Samenwerken_R WCL_Leefbaarheid_R WCL_Nartuur_Landschap_R WCL_Land_Tuinbouw_R WCL_Recreatie_Toerisme_R

WCL   |   ANBI Verklaring   |   Bestuur   |   Historie   |   Contact

Heropening Wilhelmina en Emma

Heropening verenigingsgebouwen Wilhelmina en Emma

Winterswijk. De gerenoveerde verenigingsgebouwen Wilhelina (in Kotten) en Emma (in Ratum)  zijn zaterdag 30 oktober heropend.  Deze gebouwen hebben nu ook de functie “Poort tot het Nationaal landschap Winterswijk”. Hier kunnen toeristen hun auto’s parkeren en het mooie buitengebied per fiets of wandelend bezoeken. Ook kunnen zij hier gebruik maken van een openbaar toilet.

Om hier meer aandacht voor te krijgen zijn de heropeningen van beide gebouwen en de start van de verbouwing van verenigingsgebouw Juliana (in Woold) is één feestelijk Wilhelmina_Kotten_heropeningopeningshandeling samengevoegd. De bezoekers (40 ) zijn, nadat ze door de heer Meerdink van verenigingsgebouw Juliana over de renovatieplannen waren ingelicht, per bus naar verenigingsgebouw Wilhelmina vervoerd. Hier werd door de heer Nijweide verteld hoe Wilhelmina haar verbouw heeft gerealiseerd en welke lokale bedrijven hieraan meegeholpen hebben. Vervolgens ging de reis door naar verenigingsgebouw Emma.
Zelfs de regen weerhield niet dat de eerste recreanten al aan het picknicken waren op de hiervoor speciaal ingerichte picknickplekjes. Op hun verzoek of zij al gebruik mochten maken van het openbaar toilet kregen ze te horen dat deze eerst officieel geopend moest worden.

De feestelijke opening van de “Poort tot het Nationaal Landschap” werd verricht door de heer Te Selle (voorzitter vereniginggebouw Emma), de heer Te Gronde (voorzitter St. WCL Winterswijk) mevr. Saris (wethouder Gemeente Winterswijk), de heer Van Boheemen  en mevrouw Scholten  (beide Statenleden van de provincie Gelderland) en de heer Houwers (Tweede Kamerlid).

Emma_Ratum_heropeningNadat ook het resultaat van de verbouwing van Emma was bewonderd door de aanwezigen werd door de voorzitter van Emma een toespraak gehouden. Hierin benadrukte hij de rol van het verenigingsgebouw voor het sociale leven in  een buurtschap. De aanwezigen konden zelf via een andere presentatie zien welke verenigingen gebruik maken van het verenigingsgebouw. Verder vertelde de voorzitter dat nu ook verenigingen vanuit Huppel -Henxel gebruik maken van Emma.

Tot slot feliciteerde de heer Van Boheemen namens de provincie de besturen van alle drie verenigingsgebouwen met hun (toekomstige) resultaat en sprak hij uit dat hij bewondering heeft van de inzet van de buurtschappen. Hij deelde verder mee dat in het Provinciehuis elke week wel over Winterswijk werd gesproken. Er is veel waardering voor alle activiteiten die in dit gebied plaatsvinden. Het feit dat de St WCL zich met maar liefst vijf thema’s bezig houdt (landbouw, natuur/ landschap, recreatie / toerisme, cultuurhistorie  en leefbaarheid) in het buitengebied  was voor hem heel bijzonder.

Klik op het logo in de rechterkolom voor meer foto’s van de heropening.

Noot voor de pers: Voor meer informatie over dit persbericht kunt u contact opnemen met Arie Schoemaker, secr. St WCL Winterswijk email: Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.

NL_kaart_winterswijk

28
29
30